söndag 26 april 2009

Mus i mitt hus

Jag satt ute på balkongen och läste om syra-bas i godan ro när jag hörde ett prasslande under bordet. Ett sugrör som hade trillat ner försvann under en påse. Prasslandet fortsatte. Jag vinkade till mig sonen som med sina falkögon hittade en mus som tryckte sig mot väggen. Jag vet ju att vi har en mus som springer på balkongerna, men jag har aldrig sett den förut. Det blev mycket mer verkligt när jag sett den med egna ögon, inte bara alla nedgnagda blomskott. Vad gör man? Ska jag låta den vara och hoppas på det bästa eller ska jag förvänta mig det värsta (att den kommer in). Jag har verkligen ingen lust att ta rollen som bödel. De andra grannarna verkar ju ta det med ro. Eller ska jag sätta in en musfälla i tvättstugan för att gardera mig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar