måndag 20 april 2009

Hundra spänn!

Dottern går på simskola på måndagar. Jag har för vana att träna när jag är medföljande, men eftersom jag varit sjuk större delen av terminen har det inte blivit av. På måndagar kan jag inte simma för bassängen är stängd. Istället tänkte jag styrketräna. De har renoverat Medley och köpt in fina nya apparater (som är så fina att man knappt förstår hur de funkar). När man har så fina apparater går det inte längre att ge studentrabatt. Så det blev till att betala fullt pris. Jo, eftersom de har köpt så fina apparater har de höjt priset med. 100:- !!! Jag ska alltså betala 100 spänn för att stress-styrketräna 30 min medan min dotter är på simskola fastän jag egentligen vill simma i bassängen som är avstängd kl 17-18 en vardag. Suck. Jag betalade iallafall, jag var inställd på att träna. Då kom nästa besvikelse. De nya apparaterna har inte bemödat sig med att skriva ut namnet på de muskelgrupper man tränar, så jag fick inte ens möjlighet att fuskträna på anatomin. 

Besvikelsen är total. Nästan så jag gottar mig i mitt dåliga humör lite. Egentligen gör det inte så mycket. En fördel med att vara statligt anställd är att man har en friskvårdspeng (upp till 2000 kr) så skickar jag in kvittot får jag tillbaka pengarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar