onsdag 29 april 2009

Hon kan än... (Anna Wahlgren)

Tänk att Anna Wahlgren kan uppröra än. Själv blev jag aldrig upprörd över henne när jag hade småbarn, jag stängde konsekvent av tv:n när hon visade sig (vilket var rätt ofta på den tiden) och hoppade över alla artiklar där hennes namn var nämnt. Då behöver man inte vara upprörd. Jag läste just i Wendela att hennes metoder liknas vid barnmisshandel. Jaha. Det borde ju finnas rätt bra facit på hennes metoder. Hon har ju utövat dem på rätt många barn som är vuxna idag. Vad tycker hennes barn? Har de blivit traumatiserade för livet? 

Själv använde jag mig av en metod som jag tycker överglänser alla andra: Hitta det sätt som funkar för både dig och ditt barn. När jag berättar om hur jag fått mina barn att sova för vissa kompisar så undrar de: hur har du stått ut? Eller, hur har dina barn stått ut? För min metod passar mig och mina barn. Och det är det som alltid blir så fel i alla dessa debatter, att argumenten går ut på att det finns en metod som förväntas passa alla. För så är det ju inte. Mitt råd blir helt enkelt att sluta jaga rätt och fel, ägna kraften åt att hitta en egen väg istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar