tisdag 14 april 2009

Drama i akvariet


Den vackra pojken på bilden intill heter Pelle. Han har tre flickar, Kajsa (blå), Lisa och Malin N (röda). De röda fiskarna mobbar Kajsa. Vi trodde hon skulle dö för någon vecka sedan för någon hade bitit henne illa på ryggen. Men efter några dagar i ett vilohem (yngelkammare) så verkade hon återhämta sig. Misshandeln har dock satt allvarliga psykiska spår hos Kajsa. Kajsa vill flytta. Därför har hon lämnat det rymliga kollektivet (190 liters akvariet) och flyttat in i pumphuset (se svarta lådan på bilden). Vi fiskade ut henne flera gånger tills jag såg att hon målmedvetet simmade upp mot hörnet (där sladden sticker ut) och hoppade in över doppvärmaren. Vi har faktiskt räddat henne från doppvärmaren en gång då hon hade fastnat längst upp. Nu har vi gett upp, hon får bo i pumphuset. En trång och mörk etta utan kök. Så fort vi får råd ska vi köpa henne en finare lägenhet...





2 kommentarer:

  1. Jag läste din presentation och det var så slående igenkännande att jag nästan brast ut i skratt. Är själv pappa på 200%, läkarstuderande på heltid och doktorand med varierande grad av procentuell effektivitet.

    Fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Det är bara att önska lycka till! För det går ju faktiskt bättre än jag hade trott innan jag började.

    SvaraRadera