torsdag 23 april 2009

Konsten att välja rätt dag för hemarbete...

Utskolningssamtal och inskolningssamtal för sonen på morgonen gjorde att jag bestämde mig för att skippa dagens föreläsning och ägna mig helt åt njurpatologi istället. Det gäller ju att välja dag för hemarbete med omsorg. Hade det varit en trist regnig dag hade jag kanske suttit som klistrad vid böckerna. Nu var det en strålande vacker aprildag istället. Jag satt med böckerna klistrade i knät, men det var svårt att läsa i dem. Det var ju så ljust. Jag fick ont i huvudet av allt kisande så jag blev tvungen att blunda då och då. Men det är ju viktigt att få igång D-vitamin produktionen efter en lång, mörk och kall vinter så det var helt och hållet i förebyggande syfte som jag satt ute i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar