tisdag 5 maj 2009

Rita något som gör mig glad




På simskolan igår behövde jag sysselsätta sonen. Jag bad honom att rita något i mitt nya block - rita något som gör mig glad, sa jag. Då ritade han detta fyrhövdade monster. Ja, det är blod i munnarna. Ett huvud har ätit upp Bambis mamma, bambis pappa... och bambi med. Det andra huvudet har ätit en bebiselefant och det tredje en noshörning. Vad det fjärde huvudet ätit förstod jag inte.


Han är faktiskt en mycket harmonisk pojke med god emotionell utveckling. Jag vet faktiskt inte var det kom ifrån. Men lite kul tyckte jag det var, så han lyckades, jag blev faktiskt lite glad...

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart vackert monster! Förtjusande oväntat! Och du behöver nog inte vara orolig förrän han börjar rycka ben av insekter... ;)
    //Maskrosen (maskrosblogg.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Ingen fara, han vill ju att vi ska fånga in mössen som bosatt sig i hans rum och släppa ut dem i skogen.

    SvaraRadera