torsdag 28 maj 2009

Hur lång tid tar det att sätta på sig en socka?

Svar: 5 minuter. Iallafall när man är 8 år. Sen ska hon sätta på sig socka nr 2, ett par byxor - nä förresten två par för första paret dög inte, två tröjor, en jacka och två skor... Sammantaget cirka 30 minuter. Sonen är inte mycket bättre. Under tiden förändras min ansiktsfärg från morgonblek till högröd och jag börjar påminna om seriefigurerna där det ryker ur öronen av ilska. Nej, morgonracet är inte min grej. Nu har jag iallafall fått iväg dem ska försöka lugna ner mig tillräckligt för att kunna sätta mig och plugga en timme innan jag måste åka till jobbet.

4 kommentarer:

  1. Du skriver så många igenkänningsfaktorer att jag bara kan le.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet inte om det är någon tröst att jag inte är ensam. Om jag får en fråga om riskfaktorer för hjärtinfarkt på tentan ska jag definitivt ta upp detta.

    SvaraRadera
  3. Helt klart en riskfaktor värd minst ett poäng på tentan!

    Jag undrar hur de handlingskraftiga narkosläkarna hanterar morgonstressen...

    /Maskrosen

    SvaraRadera
  4. De kanske har råd med barnflicka??? ;)

    SvaraRadera