måndag 4 maj 2009

Konsten att planera

Måndagar är köriga. Dottern ska på simskola kl 17.15, det är tidigt när man pendlar. Idag hade sambon lovat att ta henne till simskolan, så jag skulle i lugn och ro kunna stanna på sista föreläsningen mellan 15-17. Jag sitter i godan ro i föreläsningssalen när jag får ett SMS från sambon: "Var är simkortet" 

...

Jag svarar: "I min väska"

Suck

Jag inser att jag får smita kl 16.00 vid rasten och åka hem för att ta dottern till simskolan MED kortet som ligger i min väska. Klockan går. 15.59 plockar jag ihop mina saker. 16.02, föreläsaren pratar på, nu måste jag gå annars missar jag bussen. Ska hon aldrig ta rast? 16.03, nej nu måste jag gå. Tvingar mina kursare att fälla ihop borden och bökar mig ut genom raden (utan att slå ner någon med väskan) och lagom tills jag kommer till kanten hör jag föreläsaren säga: "Men ni kanske är trötta, vi tar en liten rast" Jag hörde hur de runtomkring mig fnissade till samtidigt som jag flög ut genom dörren på väg mot bussen. 

Jag hann med bussen, dottern kom bara några minuter sent till simskolan och nu är allt frid och fröjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar