måndag 18 maj 2009

Meningslösa saker

Jag försöker att inte bli upprörd över saker som egentligen är betydelselösa men ibland går det bara inte att låta bli. När vi skulle åka från mamma igår upptäckte vi att någon har slitit bort vingen från bilen. Slitit med rätt mycket kraft för vingens armar var knäckta. Troligen hände det mellan kl 12-16 mitt på ljusa söndagen. Hur är man funtad när man gör sånt?

Det är inte skadan i sig som stör mig så mycket utan 1) 1000:- i självrisk 2)En timmes telefonerande till polis och försäkringsbolag 3) Flera besök på verkstaden samt ett pussel med att hitta en lucka för att lämna in bilen för reparation (har ingen aning om hur vi ska fixa det). 4) Nu i tenta-P krävs inte så mycket för att jag ska tappa fokus och en hel dag kan försvinna med en blinkning. 5) Trots att jag inte vill låta mig påverkas av världsliga ting så blir jag stressad vilket har förvärrat min magkatarr. Varför räcker det inte med att vilja bli frisk? 6) Nu har jag ägnat värdefull tid åt att blogga om eländet med... Grrrrr

3 kommentarer:

  1. Det är nog faktiskt ett av de största gisslen när det kommer till tentaplugg. Den minsta och obetydligaste av saker (vilket inte förlusten av vingen på en bil är, nota bene) kan stjälpa en hel dag av planerad effektivitet.

    Jag avskyr det med en oförklarlig passion.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag förstår vad du menar.

    SvaraRadera
  3. Fy vad onödigt! Och därför JÄTTEirriterande! /Maskrosen

    SvaraRadera