torsdag 29 oktober 2009

Vittne sökes

Vi har drabbats av ett något underligt problem. Inför sambons hjärtoperation (den verkar ske snabbare än vi trodde) beslutade vi att det var dags för bröllop. Inget flådigt eller så, utan en ren juridisk grej som en försäkring. Nästa lördag slår vi till. Vi har ju faktiskt varit sambos i... oj 18 år... tiden går. Problemet är att vi inte har någon bekantskapskrets i Norrköping så det finns inga uppenbara kandidater att fråga om att vittna. Jag har ingen lust att be någon åka från Linköping för att skriva sitt namn i Norrköping, det känns lite onödigt.

Jag har tänkt att fråga lämpliga grannar, men min första kandidat var inte hemma. Jag gör ett nytt försök imorgon.

4 kommentarer:

  1. Ojdå! Grattis får man väl säga! :) Lycka till med vittnesletandet. Någon lämplig måste det väl finnas!

    SvaraRadera
  2. Jo, hade gärna varit vittne men man är inte tillfrågad (än?).

    Kram/ en från göteborg som var med på Hönö

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns fler kandidater...
    det är bara att fråga....
    Kram från en annan som var med på Hönö

    SvaraRadera
  4. Maskrosen: Tack, det verkar ordna sig :-)

    Till mina kära systrar: Good news travel fast. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle få en sån genomslagskraft. Men är ni riktigt säkra på att ni är beredda att åka 60 mil bara för att skriva en signatur? Mamma är tvångsrekryterad, fast det vet hon inte om än. Tack för senast förresten.

    SvaraRadera