måndag 26 oktober 2009

Lost and found

Jag har haft en skön helg med mina systrar på Hönö. Jag har några fina bilder som jag tänkt lägga in senare i veckan, när jag har mer tid.

På tåget hem upptäckte jag att mitt körkort var försvunnet. Jag har det alltid i plånboken och jag kunde inte för mitt liv komma på när jag kunde ha förlagt det. Jag blev rätt stressad, ett körkort på vift känns inte bra.

Jag rotade igenom varenda fack i plånboken, varenda litet fack i väskan, i ryggsäcken och fickor i jackan utan resultat. Körkortet var borta. Jag ringde den affär där jag senast mindes att jag använt körkortet, men de hade inte hittat något. Till slut gav jag upp. Körkortet var borta. Dags att ta reda på hur man anmäler ett saknat körkort, men först var jag tvungen att åka med dottern till simskolan.

På badhuset frågade jag utan några större förhoppningar om de hade hittat något körkort. Till min stora förvåning så plockade kvinnan i kassan då fram mitt körkort! Lättnaden och lyckan var total. Jag har ingen aning om hur jag lyckades tappa det där, men det gör inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar