måndag 5 oktober 2009

Och så var de bara sex...

Efter många turer i akvariet har ett trettiotal små plattyyngel nu reducerats till sex. Jag är lite sorgsen, för jag finner en underlig glädje i att föda upp små fiskyngel, samtidigt kan jag inte låta bli att vara lite lättad för 30 vuxna plattys blir på tok för mycket. De sex som är kvar är hyfsat stora nu, hoppas verkligen att de kan hålla undan från Den Onda Storasystern/mamman.

Vi åkte till djuraffären i lördags och införskaffade lite nya fiskar, för beståndet har minskat drastiskt i sommar. Vi köpte tre svarta skalare, 10 kardinaltetror och två malar. Jag gillar skalare, de är så vackra, men tyvärr dog en av dem redan första natten. Den andra skalaren är mystiskt försvunnen så jag ser bara en när jag letar i akvariet... Den försvunna kanske återuppstår så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar