lördag 3 oktober 2009

Löss

Jag låg och läste i sängen. En spindel kom vandrande på min mage. Tänk att det finns spindlar fortfarande tänkte jag och borstade bort den. Så fortsatte jag att läsa... men... var det verkligen en spindel? Det har kliat i hårbotten på mig ett tag... Tänk om...

Tänk om det var en lus? Jag började leta, men den var borta. Jag tog fram luskammen och kammade igenom mitt hår. Hittade inget. Sen var det resten av familjens tur. Hittade fortfarande inget.

Hoppas verkligen det var en spindel.

4 kommentarer:

  1. Löss är inte önskvärt någonstans.

    SvaraRadera
  2. Nej, men med barn i skolåldern drabbas väl alla då och då tyvärr. Jag har ännu inte hittat några. Håll tummarna.

    SvaraRadera
  3. Inte fler husdjur än nödvändigt, tack!

    SvaraRadera
  4. Dammråttor är helt ok som husdjur tycker jag. Jag kan till och med lära mig leva med silverfiskar, men löss - Nej tack.

    SvaraRadera