torsdag 8 oktober 2009

Var é skolan?

Går jag verkligen på läkarlinjen? Jag var visserligen på obduktion (mycket intressant f.ö. med njurstenar, annorlunda coronarkärl, 4 kg lever mm), vi har basgrupp två gånger i veckan och jag var på en vårdcentral igår. Men... sen då? Tidigare terminer har jag läst ordentligt, men pga att jag inte mått bra har jag tagit det väldigt lungt på studiefronten. I kombination med mycket lite schemalagd tid (och det som är schemalagt är mer som att vara gäst i verkligheten) känns det som jag bara flyter.

Ska jag bli läkare???? Jag börjar tvivla. Jag ska försöka ha roligt på vägen så länge.

2 kommentarer:

  1. Ha roligt är en bra strategi! Lugna perioder kommer med jämna mellanrum under utbildningen. Njut av dem, för det finns andra som inte är så lugna. Visst kommer du att bli läkare till slut! Det behöver inte betyda att man ska brännas ut på vägen!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror nog det innerst inne, men det är jobbigt när tvivlet kommer. Tack för din peppning.

    SvaraRadera