måndag 19 oktober 2009

Jag får skäll

Sonen (6 år) har fått mormors städgener. Dessa gener har totalt hoppat över en generation (dvs mig) så han har väl fått dubbel dos. Nu har han börjat skura handfatet varje kväll, han använder tvål som rengöringsmedel och skrubbar fint med en svamp. Handfatet har aldrig glänst så fint.

Men nu börjar han skälla på oss så fort vi närmar oss handfatet. "Ni får inte smutsa ner" "Nej kladda inte"

Vi får inte göra någonting, inte borsta tänderna, tvätta oss eller ens komma i närheten.

Så ska handfatet vara fint eller funktionellt? Den ständiga frågan...

4 kommentarer:

  1. Fint. Och funktionellt.

    Eller är det ett Moment 22?

    SvaraRadera
  2. Man kan ju spotta i toaletten och tvätta sig i duschen... (funderar)

    SvaraRadera
  3. Eller tvätta sig i toaletten och spotta i duschen... Men jag tror att jag föredrar ett lätt skitigt handfat. ;)

    SvaraRadera
  4. Jo, jag håller med dig Maskrosen. Dessutom tänkte jag visa sonen hur man städar toaletten inom kort, och då får vi samma problem där. Vi kanske inte ens får gå på toa...

    SvaraRadera