torsdag 8 oktober 2009

Äventyr i badhuset

Jag och sonen cyklade till sonens simskola idag. Jag passade på att simma under tiden han var på sin skola, och sen duschade vi och bastade i godan ro innan det var dags att klä på sig och åka hem.

Väl framme vid skåpen upptäcker jag att nyckeln inte längre sitter fast på bandet. Sonen och jag går tillbaka och letar överallt där vi har varit, men vi hittar ingen nyckel. Jag går till badvakten och de tar fram den stora bultsaxen för att klippa låset. Det visar sig att jag har ett mycket högkvalitativt lås som inte går att klippa upp. Nu börjar stressen öka, jag och sonen står blöta i badkläder och vi kommer inte åt varken kläder, plånbok eller mobiltelefon.

Badvakten ber några simmare att leta efter nyckeln i bassängen och jag tar några varv till för att leta i duschen. Plötsligt kommer en av simmarna upp med nyckeln - gissa om jag var lättad!

Imorgon ska jag åka och köpa ett billigt lås som lätt går att klippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar