lördag 20 juni 2009

Tillfälligt online

Befinner mig ute på landet med dålig täckning, men nu börjar internet-abstinensen sätta in så jag tröskar på med mycket tålamod med ett mobilt internet som kopplar när den känner för det.

I veckan var jag på kurs i Kista. Detta IT-mecka kan förväntas vara genomsyrat av trådlösa internet och hotell med självaktning borde erbjuda sina gäster fritt trådlöst internet. Nu hade jag varit lite för stressad för att göra en ordentligt research innan jag bokade hotell och det visade sig att de erbjöd sladd-bundet internet. En sladd kostade 100:- och med tanke på att jag hade andra syften med resan än att surfa så fick det vara.

När mina första besvikelser väl gått över (det där med förväntningar som föder besvikelser som jag skrivit om tidigare) så utvecklades dagarna i Kista till några riktigt bra dagar. Jag var på kurs i konsten att analysera microarraydata med GeneSpring. Det var en mycket givande kurs, nu är jag laddad till tänderna att köra igång med mina egna data. Jag kände mig oerhört bortskämd att gå på kurs där jag bjuds på obegränsat med kaffe, mackor, kaffebröd, frukt och lunch varje dag. Det är inte en läkarstudent van vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar