söndag 7 juni 2009

Hjärnsläpp

Så fort den ekonomiska strypsnaran försvunnit släppte alla hämningar, och den matematiska begåvningen försvann någonstans på vägen med.

Igår "hamnade" vi på Barkaby Outlet. Jag har inte ens vågat titta på kvittona. Det är konstigt att det är ok att köpa massa kläder bara för att det hade varit fyra gånger dyrare om jag köpt dem till ordinarie pris i en vanlig affär.

Sambon hittade ett par Peak Performance skidbyxor för 800:-, rena fyndet, de hade ju kostat 3000:-

Jag var inte mycket bättre. Jag hittade en vinterjacka från North Face. Det var kärlek vid första ögonkastet, inga argument bet jag SKULLE HA DEN. 999:- (observera betydligt mycket minder än 1000:-) och rena fyndet för den hade ju kostat 3000:-. Nu har jag gått och nött på en och samma vinterjacka i 8 år, så helt obefogat var det faktiskt inte.

Jag kostade också på mig ett par Peak Performance jeans. De hade kostat 1300:- men jag fyndade ett par för endast 360:-. Det finns inte i min värld att köpa jeans för 1300, jag tycker 360:- är ungefär vad man kan betala för ett par byxor, så fyndkänslan ville inte riktigt infinna sig. Jag känner mig som 100 år ibland...

Men jackan... nu har jag börjat längta till kallare årstider så att jag får inviga den.

Om några veckor kommer räkningen, hu, det är alltid jobbigt att ta konsekvenserna av sitt dåliga omdöme. Det var betydligt mer än det jag skrivit om här som slank ner i kassarna till "fyndpris".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar