söndag 28 juni 2009

Att testa gränser



Sonen verkar vara inne i en period där han testar gränser. Igår när vi var och handlade lånade han en tia av mig för att kunna lösa ut en barn-kundvagn. Jag sa noga åt honom att han fick låna pengen och att jag ville ha tillbaka den när han lämnat tillbaka kundvagnen. Under tiden som jag stod och pantade försvann han för att fixa med det. När jag kom från pantautomaten kommer sonen med ett ägg från en "skräpautomat". Han hade naturligtvis tagit tian och gått till automaten istället. Vi hade ett långt samtal om mitt och ditt som slutade med att vi gjorde upp i godo.

Idag upptäcker jag ett konstverk i blyerts på hans dörr. Visst ska man uppmuntra barnens kreativitet men... Ytterligare ett långt samtal.

Vad kommer härnäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar