fredag 12 juni 2009

Det där med presenter...

Läste en blogg av Terri Eriksson angående att ge presenter till fröken. Jag går just nu och har lite beslutsvånda över just dessa frågor. Måste man ge presenter till fröknarna varje skolavslutning? Ska alla fröknar få present? Dottern och sonen har tillsammans sex fröknar, summan växer även om man bara ska köpa något litet. Eller ska man bara ge present till ansvariga fröken? Men de andra har varit viktiga med så det känns inte bra det heller.

Jag tycker barnens fröknar är fantastiska och gör ett jättebra jobb, jag hade gärna köpt dem en liten present, men jag hinner inte. Jag är ensam hemma med två barn utan bil och varje dag blir jag lika förvånad när klockan är åtta, det är dags att lägga barnen och jag har fortfarande inte hunnit ens hälften av allt jag hade planerat.

Jag måste lägga ambitionsnivån på ett läge jag kan leva upp till och då har jag bestämt mig för att de fröknar som barnen lämnar får en liten present, de andra får tyvärr vänta. Det blir tre presenter - det får räcka för den här terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar