måndag 22 juni 2009

Dagens adrenalinkick


Tillbaka till verkligheten var jag tvungen att ta tag i problemen jag lämnat innan jag åkte på kursen. Jag har lyckats tappa bort ett viktigt papper med vikter på djur i en arbetsam studie och alla data blir värdelösa utan detta papper. Pinsamt bara det, men det blir ännu värre av att vi samarbetar med en forskargrupp i Göteborg. Jag rotade runt i några timmar innan jag var tvungen att resa iväg förra veckan men idag var jag tvungen att systematiskt börja leta efter lappen. Tänk er själva, hitta ett vitt papper på ett forskar-kontor. Till råga på allt har jag städat vilket gör det ännu svårare, om en lapp har slunkit med måste jag även rota i alla pärmar. Det är verkligen som att leta efter en nål i en höstack.

Jag pratade med några medarbetare i en förhoppning om att någon tagit en kopia på lappen, men nej, jag besitter det enda dokumentet. Jag flydde från problemet ett tag genom att gå och hämta tentan och när jag kommer tillbaka har vår fantastiska lab-ingenjör hittat en kopia! Dagen är räddad!

Jag ska aldrig slarva bort ett papper mer.

6 kommentarer:

  1. Ja, och tack gode gud för duktiga ordningsamma laboratorieingenjörer som kompenserar för ens egna brister.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag känner paniken... Vad skönt att du hittade den!
    /Maskrosen

    SvaraRadera
  3. Tack, just en sån grej tycker jag är så jobbigt, hade jag inte fått kopian hade jag grämt mig i månader framåt. /FiaLisa

    SvaraRadera
  4. Det förstår jag! Att en sån liten grej kan framkalla så mycket känslor... Men även små papper kan vara viktiga saker. Jag är likadan själv! ;)

    SvaraRadera
  5. Ja usch, nu springer jag runt hemma och letar efter en räkning som jag glömt att betala...

    SvaraRadera