söndag 2 augusti 2009

Summering av semestern

Innan semestern hade jag en outtalad lista på allt jag skulle hinna med under semestern. Resultatet är rätt nedslående:

Check:
x vila (definitivt)
x ha roligt med barnen (absolut)
x träffa familjen (rätt mycket faktiskt)

Har inte klarat av att:
- inte göra av med så mycket pengar (ajajaj det gjorde ont i plånboken i år igen)
- städa hemma (dammkaninerna frodas)
- plocka bort gamla urvuxna kläder från barnens garderob (ut med det gamla, in med det nya)
- rensa min garderob (jag börjar dock nå en insikt om att det är dags)
- rensa sambons garderob (ha ha)
- göra fint på balkongen (any year now...)
- plugga lite inför T4 (men än är det inte för sent)

Jag ser att det finns en stor logisk lucka. Jag har inte varit hemma en hel dag under semestern. Vi har farit förbi lägenheten en gång i veckan för att titta till fiskar, blommor och post. Hur jag någonsin trott att jag skulle kunna pyssla hemma på distans övergår mitt förstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar