fredag 21 augusti 2009

Bryta ihop och gå vidare

Fasen sammanbrott är nu förhoppningsvis passerad. Jag jobbar på näste steg: gå vidare. Jag mår ju faktiskt lite bättre varje dag, även om det går långsamt. Fortsätter det så här lär det inte vara några problem att börja T4 om en vecka. Jag ska faktiskt försöka jobba redan på måndag, får se om jag orkar en hel dag.

Det gäller att se framåt och tänka positivt. Jag försöker ta hand om mig genom att sova mycket varvat med sköna skogspromenader. Skogen bjöd på blåbär och två små taggsvampar. Blåbär är ju nyttigt, två små svampar inte tillräckligt för att motivera tillagning tyvärr.

Lite surrealistiskt när jag vandrade i djupa skogarna och hörde ljudet av... glassbilen. Samtidigt lite tryggt, för om jag går vilse så är det bara att följa ljudet av glassbilen så når jag civilisationen.



I och med att jag inte har magsår längre, så får jag också dricka kaffe igen. En kopp om dagen räcker, jag vill inte chocka kroppen för mycket. Men ååååå så gott!

3 kommentarer:

  1. Fortsätt pigga på dig är du snäll!

    SvaraRadera
  2. Njut gott av kaffet! Sova och skog låter som en bra kombination. Hoppas att du orkar lite mer snart. Kram!

    SvaraRadera