söndag 23 augusti 2009

Dags att jobba?

Imorgon tänkte jag åka till jobbet. Jag har telefontid med läkaren vid 10-11 tiden (jag kommer inte ihåg eftersom mitt närminne var dysfunktionellt förra veckan) för att eventuellt förlänga sjukskrivningen. Passar rätt bra... Då lär jag veta om det är dags att åka hem eller om jag klarar hela dagen.

Planen är att börja jobba halvtid och sen trappa upp under veckan efter ork. Bara inte dotterns förkylning får fäste i mig också...

Jag känner mig riktigt taggad inför T4, det ska bli kul att börja plugga igen men... vad sjutton var det jag lärde mig de första tre terminerna? Tur att jag är så välutbildad i patientperspektivet, får kompensera minnesluckorna med det.

Tänk, det blir aldrig som man tänkt sig. Jag skulle ju ha en stärkande semester, jobba undan lite och starta terminen med rent skrivbord, rent samvete och stärkt immunförsvar. Nej, men det går nog ändå. Får se till att få en daglig dos D-vitamin hela hösten så att jag håller mig frisk. Enligt Annika Dahlqvist behöver jag inte ens vaccinera mig mot H1N1 utan det räcker att äta LCHF diet. Det är alltså det jag gjort fel hela tiden, jag är ju såld på kolhydrater. Så kan det gå, då blir man ju sjuk också, jag och alla risätande kineser... Konstigt att de har kunnat bli så många med tanke på hur mycket kolhydrater de äter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar