fredag 19 november 2010

Less is more

Efter att ha ägnat mycket energi åt att våndas över att jag inte gjort min fältstudie, bestämde jag mig för att byta strategi. Jag bestämde mig för att göra så lite som möjligt för att ändå klara mig igenom med äran någorlunda i behåll. Så jag läste igenom mitt första utkast, bestämde mig för att det fick duga, hafsade ihop en liten powerpointpresentation, kom på att jag inte alls behandlade frågeställningen, struntade i det och körde presentationen på fri hand idag. Och jag överlevde. Det blev ok. Inte strålande, men det var ju inte målet.

När jag ser tillbaka till den blyga gymnasietjejen som knappt vågade öppna munnen framför en församling med människor så är det en enorm resa. Något har jag lärt mig på vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar