måndag 22 november 2010

Plötsligt händer det...

Jag fick en tid för synundersökning på Glasögonmagasinet kl 14. Jag kom lite tidigt så innan undersökningen gick jag runt och tittade på bågarna. Nu är jag synnerligen förtjust i mina lågprisbågar, vi har liksom växt ihop, så det kändes inte så bra att jag troligen skulle bli tvungen att punga ut några tusenlappar på ett par glasögon som jag troligen skulle gilla mindre. Det fanns ett par Esprit bågar som var nästan identiska med mina, men hur mesigt är det att gå från optikern med ett par likadana nya?

Jag blev därför lättad när optikern konstaterade att jag gott kunde ha kvar mina gamla glasögon. Förvånad, för det var tre år sen jag bytte, men lättad. Så jag gick glad i själen ut till disken och sa att jag ville betala min synundersökning. Eh, hade du en kupong? frågade expediten. Jag halade lydigt upp en lapp jag hittat på ett bord men inte hunnit läsa än. Ja, bra sa hon.

Eh, ska jag inte betala, jag ska inte ha några glasögon den här gången? Jag frågade lite lagom försiktigt, man vill ju inte tvinga på någon mina surt förvärvade pengar. Nej, det är bra så, svarade expediten och tittade konstigt på mig.

Då tyckte jag att jag gjort vad jag kunnat för att göra rätt för mig och smet ut, utan att betala ett öre.

De firar 20-års jubileum, antagligen har de kampanj för fri synundersökning som tydligen gäller även om man inte köper glasögon.

Hittade inga löss hos barnen heller. Kanske dags för en Triss-lott igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar