söndag 21 november 2010

Hjälp jag kan inte!

Dotterns guppys ynglar av sig som... guppys. Kull efter kull kommer. Jag har pratat allvar med dottern och sagt att vi inte kan spara alla yngel, man får inte ha hur mycket fiskar som helst i ett akvarium.

Så hittar jag några nya små yngel och jag kan bara inte låta bli att fiska upp dem till yngelkammaren. Vem kan med berått mod se på när de elaka Plattysarna äter upp de små söta guppyynglen?

Så nu simmar 8 små yngel i kammaren, två till skulle kunna fiskas upp men de var inte samarbetsvilliga. Får se om jag hinner före Plattyn.

Snart kommer maken att prata allvar med mig. Man kan faktiskt inte ha hur mycket fiskar som helst i ett akvarium.

4 kommentarer:

  1. Bara spola ned i toaletten. Hej vad det går, hej vilket äventyr.

    (ja jag är morbid, men också mycket praktisk)

    SvaraRadera
  2. Du är ju värre än Plattysarna!

    Dottern har dessutom varit på studiebesök i vattenverket och där avslöjade hon att vi brukar spola ner våra döda fiskar i toaletten. Då blev hon informerad om att man absolut INTE får spola ner varken levande eller döda fiskar (så nu spolar vi ner våra döda fiskar i smyg).

    SvaraRadera
  3. Tänk på Nemo, gick ju hur bra som helst.

    Att det var animerat spolar (heh) väl ingen roll?

    SvaraRadera