lördag 6 november 2010

Det blir en dag i sängen

Jag har varit rätt risig i flera dagar. Något konstigt virus som ger huvudvärk och dålig mage. Jag tryckte i mig panodil för att fixa de sista dagarna på radiologi (hmmm, undrar om det var smart?). Det gick bra, så jag kan inte ha varit så sjuk, men idag har jag lovat mig själv att ta det lugnt tills jag mår bättre. Jag ska avgifta mig så jag har panodilförbud och då mår jag också betydligt sämre. Lite lagom subfebril. För mycket för att vara frisk och för lite för att säga att jag är sjuk på riktigt.

Det är ändå skönt att kunna få vara i stillhet ett tag. Jag är inte sysslolös. Jag måste göra en fältstudie och så ligger antibiotikaspöket över mig fortfarande. Peceve är det enda som sitter bara för att jag tyckte det var ett roligt namn (jo, Kåvepenin kan jag också).

Nä, nu ska jag skriva min fältstudie: Om det finns evidens för att mammografi-screening gör mer nytta än skada.

2 kommentarer:

  1. Åh, berätta gärna vad du kommer fram till i studien - den där diskussionen går varm titt som tätt har jag noterat.

    SvaraRadera
  2. Jag fick inte ta den frågeställningen :( Läraren tyckte jag skulle göra det i termin 8 istälet. Jag fattar ingenting, det borde passa utmärkt nu när jag har läst radiologi.

    SvaraRadera