tisdag 9 februari 2010

Som en skalbagge på rygg

Jag har haft problem med nacken hela veckan men igår kulminerade det när jag lyfte armarna, det snäppte till i nacken och sen var den orörlig. Jag gick ändå på min Afrikanska dans, jag tänkte att jag behövde bli av med lite spänningar. Det gick bra under dansen. Det gick bra efteråt. Jag gick och la mig och somnade...

Några timmar senare vaknade jag och kunde inte röra mig. Vad jag än gjorde kom en djävulusisk smärta från nacken ut i armen. Jag låg och sprattlade i sängen, kunde rotera lite försiktigt motsols, men kunde för mitt liv inte komma på hur jag skulle kunna lyfta huvudet från kudden. Efter att ha sprattlat i vad som kändes som en evighet kom jag på ett sätt att ta mig upp och jag ringde desperat till sjukvårdsrådgivningen. Jag fick lite tips, tog värktabletter och en varm dusch. Det hjälpte, jag blev av med den mest akuta smärtan och gick och la mig igen. Lite orolig, kommer jag att kunna ta mig upp ur sängen när jag vaknar?

Som tur är så var det bättre, jag har ont, men det är hanterbart. Jag ska aldrig slarva med simningen mer...

2 kommentarer:

  1. Tycker också synd om dig! Hoppas du snart blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Tack, tack. Det är bättre idag.

    SvaraRadera