onsdag 24 februari 2010

Nya skrymslen av kroppen

Det var inte vinterkräksjuka :) Barnen var hemma i karantän hela måndagen. Själv åkte jag nervöst till Linköping och mådde tjyvtjockt, men det blev aldrig mer. Jag funderade hela dagen på vad jag skulle göra om jag började kräkas i Linköping. Att åka hem på en fullsatt buss laddad med spypåsar lockade inte.

Men jag slapp ju, så typiskt mig att ta ut olyckan i förväg. :p

Istället har det varit hårda pass på skolan. Vi har ägnat oss åt att titta på varandra in i minsta lilla vrå. Det som var mest spännande var att kika in i näsan. Wow, var det så det såg ut och den gick ju inåt inte uppåt som jag trodde. Jag har även studerat mina klasskamraters trumhinnor, ögonbottnar och halsmandlar. Ögonbotten var rätt spännande det med.

Jag har också förvånats något över vad jobbigt det verkar vara att var i 20-års åldern. Några klasskamrater klagade i början på veckan över att de var trötta. De hade varit tvungna att gå upp kl 06:00 för att se på Sverige-Finland i hockey. De var helt slut efter denna krävande uppoffring. Jag orkade inte ens berätta att jag går upp en kvart tidigare varje dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar