onsdag 3 februari 2010

Dålig vana

Jag brukar åka buss till jobbet/skolan. Jag gillar bussåkandet. Det är fritid där jag kan sova, jobba, plugga eller meditera. Allt efter humör och ork. Ibland måste jag dock ta bilen. Det gillar jag inte. När man kör måste man ju vara vaken och ägna sig åt att just köra bil.

Av någon outgrundlig anledning infaller dessa dagar alltid när det är snöstorm och trafikkaos, ja vintertid alltså. Idag med. Så jag har ägnat allt för lång tid med att puttra fram på motorvägen i 60 (utom när det var stopp i andra filen för en olycka, då drogs hastigheten ner till 30). Jag kom för sent naturligtvis, men jag kom fram. Det är det som räknas.

Idag lyckades jag mot alla odds hitta en parkeringsplats på personalparkeringen! Jag blev så glad att jag funderade på om jag skulle gå och köpa en triss-lott också. Men eftersom jag var så sen hoppade jag över det. Det hade säkert blivit en miljon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar