lördag 20 februari 2010

Så var den här igen...

tror jag iallafall. Bäst att ta ut allt elände i förskott.

Jag pratar om vinterkräksjukan.

Förra gången den kom innanför dörrarna cirkulerade den så att jag och dottern blev sjuka tre gånger var (varför blir man inte immun??? någon som vet?), sonen två gånger och maken med defekta gener klarade sig helt (avundsjuk - jag? kan för övrigt berätta att under de snart 20 åren jag känt honom har han kräkts EN gång, livet är orättvist).

Jag laddar därför med korin, handsprit och tvättmedel för snart kommer stora städmanin att utbryta.

Men det är klart. Det kanske bara är något hon ätit... vi får väl se.

2 kommentarer:

  1. Har för mig att jag kollade upp det där nån gång, och det finns flera olika varianter (genotyper) av calici, man kan nog bli immun mot vart och ett, om än ingen livslång immunitet.

    SvaraRadera
  2. Jo, men förra gången snurrade samma virus runt och drabbade oss flera gånger, men det kanske var så att vi hann bli sjuka flera gånger innan immuniteten hunnit utvecklas.

    SvaraRadera