torsdag 13 januari 2011

Hur gick det här till?

Jag har alltid sagt att jag inte ska bli någon aktivitetsmamma. Men så här ser vårt schema ut de närmaste veckorna:
Lördag: Dottern snowboardskola 11:40-13
Söndag: Sonen simskola 8.30-9.30; Sonen bandyskola 10.00-11.30, dottern snowboardskola 12-13.
Måndag: Sonen simskola 18.15-19.00
Tisdag: Dottern ridskola 18.00-19.00
Onsdag: Dottern scouterna
Torsdag: Eh, tomt?
Fredag: Oj, vi har missat något.
Lördag: Se ovan.

Hur gick det här till? Bandyskolan är kvar sen förra året. Simskolan med, men den utökades plötsligt till två träningar i veckan. Jag såg bara måndagsbokningen, jag visste att det var en tid till på helgen, men inte kl 8.30! Ridskolan är födelsemärkesféns fel. Scouterna är mitt fel för jag tycker det verkar så kul. Snowboardskolan kom med av bara farten, men den är bara fem gånger, så det kommer lätta om ett par veckor.

Sonen lär sluta simskolan efter vårterminen. Han var med första gången på ridskolan och verkar helt såld. Så det blir väl ridskola till hösten istället.

Men just nu är det för mycket. Tur att terminen inte börjat än.

2 kommentarer:

  1. Scouting är en strålande rörelse. Började när jag var åtta och är fortfarande med. Det har betytt väldigt mycket positivt för mig.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. Många har haft väldigt roligt i scouterna, det är därför jag vill att mina barn ska få prova. Hoppas de kommer gilla det.

    SvaraRadera