söndag 2 januari 2011

God fortsättning!

Ooops, plötsligt var det nytt år. 2011. Det ni! Jag brukar inte ge nyårslöften, men i år måste jag gå ner i vikt. Det sa jag förra året med, men då trodde jag att det räckte att säga att man skulle gå ner för att det skulle hända (ja, jag har klarat tentan i näringslära, tro't den som vill). I år krävs det lite mer göra än tänka. Jag har därför införskaffat en tiptop utrustning för längdskidåkning. Jag blev inspirerad av min syster och svåger som hade tagit med mina barn på en åktur och skickat härliga skidåkningsbilder. Så, så fort de blivit vaxade och vallade bär det av ut i banan.

Jag har gått och funderat på om barnen ska skickas till frita eller inte i veckan. Jag jobbar uppenbarligen inte bättre när de är borta, det kanske till och med vore bra för tentan att ha dem hemma. Jag frågade dem hur de ville göra, och de ville stanna hemma. Jag la in en brasklapp om att de inte fick störa mig för jag var tvungen att plugga. Dottern lovade då dyrt och heligt att de inte skulle prata med mig på hela dagen. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar