onsdag 5 januari 2011

Demensvarning

Första frågan på ett demenstest är att uppge: År, årstid, datum, veckodag, månad.

Jag fixar år, årstid och månad utan prolem.
Datum är det värre med. Jag vet aldrig vilket datum det är utan måste alltid titta på min klocka (när jag införskaffade den var det krav på att den skulle ha datumfunktion).
Veckodag... hmmm... är man hemma och såsar, förlåt pluggar, varje dag går det inte att veta vilken veckodag det är. Jag tror det är... onsdag? Nej tisdag? Eller hur var det?

Nästa fråga: Var är du? Det klarar jag utan problem nu när jag är hemma och s.. pluggar. Hemma. Det är värre när jag är på klinisk placering. Är jag i Linköping eller Norrköping? Det är svårare än man tror när man växlar ort var och varannan dag.

Så oavsett om jag är i tenta-P eller på praktik så scorar jag oroväckande dåligt på ett demenstest.

Dags att bli orolig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar