tisdag 11 januari 2011

Jaha

Då har jag skrivit tentan. En kombination av grymma frågor, missförstånd och till viss del okunskap ger resultatet - ? Troligen inte. Jag kanske sniffar på godkäntgränsen, men från fel sida. Mitt hopp ligger i att fler än jag missförstod och inte kunde, då kanske de rättar snällt.

Den värsta frågan var en tabell med ett tiotal bakterier och 7-8 olika antibiotika. I tabellen skulle jag sätta in: Mycket god, god, tveksam eller ingen effekt. De lyckades pricka det jag legat och drömt obehagliga drömmar om hela natten. Jag ska klippa in den här så fort de släpper tentan så får ni se. Ni kan testa er själva - antibiotikakoll.nu. Själv är jag nog dysantibiotiker eller något. Jag får inte in dem. Jag har tragglat i oändlighet, men det är ju sååååå tråkigt.

Sen firade jag med att åka till vårdcentralen för en influensaspruta. Snart är det dags för vårdcentral igen, mitt i influensasäsongen, jag kände att jag behöver allt skydd jag kan få.

Nu ska jag köra dottern till första ridlektionen. Hon frågar ungefär en gång i minuten: Mamma - när ska vi åka?

4 kommentarer: