söndag 12 juli 2009

Spanska ridskolan pa grönbete

Det var sünd. Det var det enda jag verkligen ville se. Naja, jag har hunnit med en hel del annat. Jag gillar att bara ga runt i nüa stader och känna atmosfären.

Som ni kanske märker skriver jag pa ett tüskt tangentbord, intressant.

Hotellet är rätt trist. Dürt som attan, eftersom det bokas via konferensen, men ett dürt hotell i Europa innebär enligt mina erfarenheter att rummen är ordinära och att det kostar massor sa fort man gör nagot. En flaska vatten kostar t.ex 4.5 euro. Jag gick till affären och köpte för 0.45 istället.

När jag bor pa hotell uppskattar jag att kunna fixa te/kaffe pa rummet, ett strükjärn och fritt internet. Inte här, om jag inte är beredd att betala för det. Jag minns när jag var i San Diego och bodde pa ett hotell som hade allt detta inklusive att de bjöd pa vin i lobbün varje dag. Fast det är klart, pa amerikanska hotell ingar inte frukost. Frukostbuffen här är bra. Det finns allt jag kan tänkas önska och lite till. Sünd att jag inte gillar sötsaker pa morgonen, deras efterrätter ser goda ut. Eller förresten det kanske är lika bra...

Nu ska jag pa konferens. Jag ska lära mig allt som hänt i mitt förra forskningsfält sen jag disputerade. Det ska bli skoj, men jobbigt för det har hänt mücket. Jag har akt pa konferensen lite som en crash-course, hoppas jag lär mig mücket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar