fredag 17 juli 2009

Där är där man inte är här är här där man ääär...

Eller överallt och ingenstans. Jag gjorde bara ett snabbt stopp i lägenheten. Både fiskar och tomatplantor har överlevt och blev lite ompysslade innan jag åkte vidare. Nu är jag hos mamma i Värmland igen. Har haft kramkalas med barnen. Jag frågade sonen vad han hade tyckt varit bäst med veckan hos mormor. "Att du kom" svarade han då lite politiskt korrekt.

Jag har varit borta i en vecka och jag tycker barnen har växt med minst ett år. Undrar om jag har hämmande effekt på deras utveckling... Eller är det jag som inte har distans till deras utveckling när jag ser dem varje dag?

Imorgon bär det av till Stockholm för klassisk husvagnssemester. Tyvärr verkar inte vädergudarna ha förstått att det ska vara strålande sol när man semestrar i husvagn.

Ett litet krig har utbrutit mellan sambon och mig. Vem ska få det trådlösa modemet? Sambon som är ute på jobb eller jag i husvagnen. Tyvärr så har han en taktisk fördel eftersom det bara är han som vet var modemet är. Hmmm, hur ska jag kunna locka fram denna krigshemlighet? Om bloggen är tom i några dagar så vet ni vem som vann slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar