torsdag 9 juli 2009

Aj aj aj

Vaknade kl 03.15. Det var 30 grader varmt i rummet och jag kände en välbekant dunkande smärta bakom ögonbrynet. Migrän. Jag har klarat mig rätt bra ett tag så det var väl dags. Skulle vara duktig och ta medicin direkt så jag masade mig upp för att leta reda på en tablett. Nähä, inget i handväskan. Inget i medicinväskan. Inget i necessären. Ryggsäcken då, jag har alltid medicin där. Nej, den är ju inte med. Jag börjar känna mig som en junkie i behov av nästa sil. JAG MÅSTE HA MIN MEDICIN. Hjärnan går på högvarv, eller så fort den nu kan mitt i ett migränanfall. Jag kan inte komma på några fler gömställen för min medicin. Hur kan jag glömma att ta med mig min migränmedicin? Jag som får minst ett anfall i veckan? Bara att lägga sig och lida tills apoteket öppnar.

Det värsta var att jag var tvungen att bekänna för mamma, hon blir alltid så orolig så jag brukar försöka dölja anfallen för henne.

Tack och lov finns receptfri sumatriptan att köpa på apoteket så jag stod först i kön för att köpa ut idag.

2 kommentarer:

  1. Länge leve sumatriptan!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag levde 20 år utan sumatriptan. Förstår inte hur jag klarade det..

    SvaraRadera