fredag 17 juli 2009

Mercure Wien Zentrum

När ska jag lära mig? Jag bokade hotell via konferensens hemsida. Jag bokade hotell baserat på pris och läge, jag ville bo i Centrum men tyckte inte jag hade råd med de dyraste hotellen (Marriot). Så jag tyckte att Mercure Wien Zentrum var ett bra alternativ, bland de billigare i listan med bra läge. Hotellet var fyrstjärnigt och kostade 154 euro per natt så jag tänkte lite naivt "det kan ju inte vara så illa".

Jag var helt utmattad när jag kom fram, troligen vätskebrist, så jag orkade inte bråka med hotellet när jag kom in i rummet och insåg att rökfritt är ett relativt begrepp. Jag hade specifikt bokat ett rökfritt rum, rummet hade en fin klisterlapp på dörren där det stod att rökning är förbjudet - men hjälp vad det stank. I Österrike kanske innebörden av att boka rökfritt rum är att man inte röker själv när man är där? Helt klart har Österrikare en helt annan rökkultur än Svenskar. Jag vande mig allt eftersom dagarna gick och rökdoften minskade (alternativt min näsa vande sig).

Nästa problem var att rummen var så lyhörda att jag trodde grannarna skulle trilla in på mig när som helst. Grannarna var ett par eldiga Italienare med en dotter som hade många och högljudda gräl vid min huvudände av sängen.

Om jag bara hade surfat runt lite innan jag bokat hotellet hade jag sett detta innan och kanske hade det varit värt lite pengar att bo på ett bättre hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar