onsdag 8 juli 2009

PC och jag

Jag surfar på mammas PC nu när jag hälsar på henne. Jag har aldrig lyckats komma överrens med en PC. Jag tycker allt krånglar. Jag skulle uppdatera hennes Norton. Det ska inte vara så svårt. En automatisk uppdatering borde vara just automatisk och uppdatera programmet som avses utan att ändra andra inställningar. Men inte när jag gör det. Nätverket krånglar (lägger av efter obestämd tid), typsnittet har ändrats och blivit så stort att det är omöjligt att få översikt över en sida och jag blir bara irriterad. Jag avskyr när datorer inte gör som jag vill/förväntar. Nu har sladden till min Iphone gått sönder med, det är säkert PC:ns fel det med. Så det blir inga fler fina semesterbilder förrän jag fixat en ny sladd. Ni missar bland annat en bild på dotterns imponerande chokladmustasch.

Jag saknar min mac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar