söndag 16 maj 2010

Vårpyssel

Efter tentan är det dags att ta tag i allt jag effektivt ignorerat under tenta-P.
  1. Jag bråkar med dammkaninerna som levt loppan i några veckor (attans vad de förökar sig effektivt när man inte håller efter dem).
  2. Planterar om tomatplantorna (och ja, jag tror jag lyckas få upp några bifftomater till slut). Nu har jag satt ut tre plantor, de finaste naturligtvis, hoppas inga möss kommer och äter upp dem.
  3. Går igenom barnens kläder. Vinterkläder ska sorteras bort och övriga kläder ska bedömas om de fortfarande passar eller ska skänkas vidare alternativt kastas.
Jag blev så matt att jag var tvungen att blogga lite för att samla kraft. Nu är det dags att ta tag i det jag bävat för länge: Hallen. Det kommer bli en hård kamp. Den kommer kämpa emot, in i det längsta. Hallen vill inte vara i ordning. Den vill vara fylld av skor och fotbollar så att man får hoppa fram på de få ytor som eventuellt kan vara fria. Men jag är redo för strid och jag ska vinna!

Det finns för övrig en plats hemma hos oss som är värre, det är källaren. Den dagen jag ska ta den striden behöver jag bereda mig på en veckas ihärdigt krig, eventuellt utmatta fienden genom att köra bort bråte med släpvagn och framför allt se till att barnen och maken inte är hemma för i så fall skulle de stoppa alla försök att kasta något. Men vem har tid med en veckas krig? Inte jag, den får vara som den är.


1 kommentar:

  1. Det går väl sådär....typ 10-20 st kvar, å tur är väl det. Men de växer så fruktansvärt sakta så jag tappar tålamodet....Lycka till på tentan!/Emma

    SvaraRadera