lördag 15 maj 2010

Dottern gråter

Vad är det nu den ondskefulla mamman har gjort?

Jo, hon har gett barnen en varsin kasse och sagt åt dem att plocka den full med saker de inte längre använder.

Ja sa dottern.

Sen gick hon till sitt rum.

Sen kom hon till mamma: "Jag tycker om alla mina saker, jag kan inte kasta något".
Onda mamman påpekade att hon hade så mycket saker att hon inte kommer in i sitt rum och alltså inte kan använda något alls som det är just nu.
Dottern kontrade: "Men jag har minnen med alla saker, jag kan inte kasta dem"

Onda mamman gav upp.

2 kommentarer:

  1. Barn vet exakt hur dom ska spela ut sina föräldrar. De är experter på området.

    Personligen hade jag tagit påsen och plockat ihop saker som jag ansåg barnet inte längre använder. När de inte för göra det själv blir det panik i blick. Beprövad metod som fungerat hur bra som helst. Dottern (och sonen) plockar fortare än dom hinner dra ut sin back med Lego eller Duplo.

    SvaraRadera
  2. Jo, dottern vet ju vilka knappar hon ska trycka på...

    SvaraRadera