torsdag 27 maj 2010

Favorit i repris

Lite otippat så tycker jag att koagulationskaskaden är lite kul. Jag gjorde en jättefin trombocytdans här samtidigt som jag repeterade hur trombocyterna aktiveras och startar koagulationen. Men nej, jag tänker inte lägga upp någon film på Youtube.

Sen finns de gamla surdegarna kvar, och de måste repeteras de med. Glomerulonefrit, bindväv, cancer staging/grading, mikrofilament och... jag fyller på efter hand.

Nej, nu kanske jag ska göra en liten njurdans.

4 kommentarer:

  1. Underbart! Jag vill också vara med och dansa! :)

    SvaraRadera
  2. Njuren är....njurformad. (Det är det jag minns mest från grundutbildningen, vår anatomigubbe sa så. Kreaskräcken kommer nog aldrig att lämna mig.)

    SvaraRadera
  3. Maskrosen: Du är välkommen :)

    Mårr: Tack, det känns tryggt att du som har kommit så långt i din utbildning har så djupa kunskaper i anatomi. Jag ska jobba hårt på att citera dig på tentan.

    SvaraRadera
  4. Haha! Vi fick också lära oss att njuren är njurformad. Någon gång första veckan på utbildningen tror jag. Och här trodde man att man skulle gå en svår utbildning...

    SvaraRadera