söndag 29 mars 2009

Pölen

Idag har jag simmat. Det var så skönt att äntligen, efter två månader kunna träna igen. Jag simmar normalt två gånger i veckan, det har blivit en nödvändighet för att klara studierna. Vår bostadsrättsförening har en egen pool. Den är inte speciellt stor, 12-15 meter eller så, men det funkar ändå. Jag brukar simma med barnen. Dottern simmar utan problem och sonen har precis lärt sig simma från kant till kant utan hjälpmedel, även om det inte är klassisk bröstsim precis. 

Det är så skönt att de kan klara sig i vattnet själva, en av de föräldraplikter som jag kan bocka av.  Framförallt är det skönt att veta på sommaren att om de skulle trilla i vattnet vet de hur de ska göra för att ta sig upp igen. En av mina mardrömmar har varit att de ska hamna under vattnet och att jag inte ska se dem. Så, nu kan jag slappna av lite mer på stranden i framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar