måndag 23 mars 2009

Flyt

Ibland blir man så glad, saker bara funkar vid första försöket. Jag är inte bortskämd med det, snarare tvärtom, alla framgångar har varit riktiga arbetssegrar. Därför blir jag extra glad idag, när det verkar som saker faller på plats, lite av sig själv. Eller... det finns väl andra personlighetstyper som hade kallat det skicklighet.

Vad är det då som hänt? Jo, jag fick revision på ett manuskript. En i mina ögon löjlig kommentar, eftersom vårat lab redan publicerat de resultaten och jag har hänvisat till dem. Men, refereen ville att jag skulle göra om det till detta pek. Det borde ju inte vara några problem, men metoden har börjat krångla, så jag var inte alls säker på att vi skulle kunna få fram data. Så idag, kommer min doktorand och visar en supersnygg glasklar kurva! Vi behöver inte pressa fram några signifikanser, det finns utan tvekan, och första försöket ger publicerbara data :-) Så det ser ut som ett till pek kanske är på väg ut... om de nu inte ändrar sig. Men det får jag ta då, idag ska jag bara gotta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar