lördag 7 mars 2009

Melodifestivalen



Tack doktor Kim! Tack vare medicinerna kunde jag gå på melodifestivalen och jag var till och med riktigt taggad. Det var sååå roligt att få se det live - Tack Findus för biljetterna! Jag var där med dottern, snart 8 år. Hon har också sett fram emot detta tillfälle, kanske mest för att jag har byggt upp förväntningarna för henne. Tyvärr så tröttnade hon rätt snabbt. Det var uppvärmning en timme innan själva festivalen började, och lagom till introt hade hon fått nog. Jag fick se bidragen med en dotter liggandes under stolen, hängades på mig, klagande - "mamma jag vill gå hem". Jag kände mig som en usel mor, men har jag nu vunnit biljetter till melodifestivalen kan man ju inte gå när det börjar. 

Sarah Dawn Finer var fantastisk live - det går inte att jämföra med intrycket man fick på TV. Star pilots - vad har de? Jag var inte speciellt imponerad innan, inte blev det bättre live. Caroline af Ugglas sjöng med känsla och darr på rösten som gick rätt in i hjärtat - heja! 

Efter första omrösningarna gav jag upp, messade hem om att bli hämtad. Lagom till Star Pilots andra uppträdande kapitulerade jag med tungt hjärta. Jag har iallfall fått se alla bidragen en gång. Dottern var besviken och ledsen, men piggnade på när vi kommit hem.  Fick se i aftonbladet att mina favoriter gått vidare, det kändes faktiskt i hallen att det var de uppträdanden som gick hem.

Tack och hej - leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar