lördag 21 mars 2009

Astmautredning


Då har jag påbörjat min Astmautredning. Mitt PEF igår var 500, i morse 440. Jag ska leta reda på mitt gamla friska PEF, som jag gjorde på en lab i höstas och jämföra. Jag ska göra ett nytt pricktest också. Förra gången var jag bara allergisk mot Gråbo, men allergin har blivit värre de senaste åren. De testar dock inte mot möss och maskros, men det vet jag ju ändå att jag inte tål. Jag upptäckte att jag inte tålde maskrosor en sommar när mina barn kom och gav mig en vacker gul bukett. Jag ville visa dem att jag uppskattade gesten så jag satte in dem i ett glas vid köksbordet. Dagen efter, när jag åt frukost så började jag nysa, och nysa, och nysa och... Så jag måste tacka nej till vackra buketter i fortsättningen.

Det blir ju en nyttig erfarenhet att göra det här, jag ska läsa om Astma om en månad... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar