måndag 2 mars 2009

Depp

Anledningen till att jag har haft tid att över huvud taget fundera på att blogga är att jag varit sjuk i över en månad nu. Trolig mykoplasmainfektion som blev lunginflammation har hållit mig i ett järngrepp. Idag är sista dagen med antibiotika. Jag ligger på energinivå blöt disktrasa ungefär, och just nu känns det som jag aldrig kommer känna minsta gnutta ork och glädje igen. Jag är superdeppig helt enkelt. Jag var på vårdcentralen idag och fick kvitton för mina läkarbesök, glömde helt bort det tidigare.  Passade på att fråga sköterskan om det verkligen är normalt att vara SÅ trött SÅ länge, och hon förklarade väldigt tålmodigt att jo, det kan ta rätt lång tid att komma tillbaka efter en lunginflammation. Hon sa också, på ett väldigt bra sätt men ändå, att när man blir lite äldre (mer än 20) så får man räkna med att det tar lite längre tid för kroppen att komma igen. Jag vet inte om det hjälpte eller stjälpte. Ok, jag är väl inte döende än, men jag är så gammal att det kommer ta tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar