söndag 2 oktober 2011

Paus


Jag gör inget vettigt alls den här helgen. Rätt skönt faktiskt. Fast det kan faktiskt bli en hel del gjort ändå fastän man inte gör någonting. Igår tog jag tag i sockeländet. Sorterade sockar så att det blev en full korg med par. De svarta är värst. Vem kom på att man skulle köpa svarta enfärgade sockar? Det är lite olika modell på dem, så en person med minsta ordningssinne kan inte bara sätta ihop två svarta och låtsas att de är lika. Man måste titta om de är lika långa, om de har samma resår och om de är lika urtvättade. Pyssligt värre, och kräver bra ljus. Mönstrade sockar är bättre, det är nästan som små pilar pekar ut paren. Så hädanefter ska jag bara köpa färgglada mönstrade sockar. Ja, jag började ju redan förra veckan när jag investerade i stödstrumpor inför kommande operationer. Visst är de söta?

4 kommentarer:

  1. Jättefina! Vill också ha :-)

    SvaraRadera
  2. Sök på stödstrumpor så dyker de upp på nästan alla nätbutiker. Finns med ambulanser med. :)

    SvaraRadera
  3. Mm, känner igen det där med svarta nästan lika uddisar som de värsta... Randiga rutiga och blommiga är ju lätta att se skillnaden på...köpte 5 par likadana chockrosa och blå sockar till Lillasyster förra veckan. Värst är de svarta som har lite olika storlek också... Sockeländen ;-). Kram

    SvaraRadera
  4. Bra tips med stödstrumpor! Vilka fina du har hittat. Ska önska mig ett par i julklapp :)

    SvaraRadera